Godziny otwarcia urzędu
Poniedziałek - 8:00 do 16:00
Wtorek do Piątku - 7:30 do 15:30
Kasa czynna:
8.30 - 9.45, 10.00 - 13.00
Dane urzędu
Urząd Gminy Skarżysko Kościelne
ul. Kościelna 2a
26-115 Skarżysko Kościelne
Tel. 41 271 44 66
E-mail: koscielne@skarzysko.com.pl
NIP: 663-174-61-08
Fundusz Sołecki na 2024 rok
Aby skorzystać z funduszu sołeckiego w roku 2024, sołectwa do 30 września 2023 r. muszą złożyć wniosek wraz z podjętą uchwałą Zebrania Wiejskiego, listą obecności i protokołem z Zebrania Wiejskiego, do Wójta Gminy Skarżysko Kościelne.
Wiosek sołectwa, aby został przyjęty musi spełniać warunki określone w ustawie o funduszu sołeckim z 21 lutego 2014 r. a dokładnie art. 1 ust. 3, który mówi, że środki z funduszu przeznacza się na realizację przedsięwzięć określonych we wniosku sołectwa, które są:
ponadto powyższe warunki muszą być spełnione łącznie.
Informacja o wysokości środków przypadających na dane sołectwa na 2024 rok.
Lp. | Nazwa Sołectwa | Wysokość środków przypadających na dane sołectwo |
1. | Grzybowa Góra | 63 618,40 zł |
2. | Kierz Niedźwiedzi | 57 956,36 zł |
3. | Lipowe Pole Plebańskie | 38 107,42 zł |
4. | Lipowe Pole Skarbowe | 28 437,42 zł |
5. | Majków | 63 618,40 zł |
6. | Michałów | 27 801,24 zł |
7. | Skarżysko Kościelne I | 63 618,40 zł |
8. | Skarżysko Kościelne II | 63 618,40 zł |
9. | Świerczek | 28 501,04 zł |
RAZEM | 435 277,08 zł |
Zgodnie z art. 5 ust.1 ustawy o funduszu sołeckim „Warunkiem przyznania w danym roku budżetowym środków z funduszu jest złożenie do wójta przez sołectwo wniosku.” Wniosek powinien zawierać wskazanie przedsięwzięć przewidzianych do realizacji na obszarze sołectwa, w ramach środków określonych dla danego sołectwa na podstawie informacji przekazanej przez Wójta Gminy Skarżysko Kościelne, oszacowanie kosztów w/w przedsięwzięcia oraz uzasadnienie ich realizacji.
Uzasadnienie wniosku o przyjęcie przedsięwzięcia do realizacji w ramach funduszu sołeckiego powinno zawierać w szczególności argumenty dotyczące spełnienia wymogu poprawy warunków życia mieszkańców, zgodności ze strategią rozwoju Gminy Skarżysko Kościelne. Zadanie zgłoszone do realizacji winno być zadaniem własnym gminy. Uzasadniając przedsięwzięcia zgłaszane we wniosku należy posłużyć się ustawą o funduszu sołeckim oraz ustawą o samorządzie gminnym np. jeśli przedsięwzięcie polegać będzie na remoncie drogi to można napisać, że służyć będzie ono poprawie warunków życia mieszkańców poprzez lepszy dojazd do zabudowań, zwiększy się bezpieczeństwo, że jest to zgodne ze strategią rozwoju gminy oraz, że zadanie mieści się w katalogu zadań własnych gminy zgodnie z art. 7 ustawy o samorządzie gminnym.
Ponadto wniosek musi być uchwalony przez Zebranie Wiejskie zwołane
z inicjatywy Sołtysa, Rady Sołeckiej lub co najmniej 15 pełnoletnich mieszkańców sołectwa (art. 5 ust. 2 ustawy o funduszu sołeckim). Wniosek należy bezwzględnie przedłożyć Wójtowi do dnia 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy, którego wniosek dotyczy (art. 5 ust. 4 ustawy o funduszu sołeckim).
Należy pamiętać iż do złożonego wniosku należy dołączyć:
Niedotrzymanie w/w warunków tj. wymagań określonych w art.5 ust. 2-4 ustawy
o funduszu sołeckim jest podstawą do odrzucenia wniosku.
*Źródło Internet.
Dokumenty niezbędne do złożenia wniosku znajdują się w załącznikach